Afdelingsleder nye døgntilbud

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Afdelingsleder faglig udviklingsrejse

Afdelingsleder til nye døgntilbud Egelunden og Udsigten under Specialindsats for børn og unge i Randers kommune
Brænder du for det Specialiserede børne og ungeområde, og vil du med på en organisatorisk og faglig udviklingsrejse, hvor vi står på tæerne for at skabe de bedste udviklingsbetingelser sammen med medarbejderne for de børn og unge som bor i tilbuddene Egelunden og Udsigten - så læs endelig videre.

Hvem er vi?
Det specialiserede børn og ungeområde består af 6 tilbud. En special børnehave § 32, familiekonsulenter som varetager vejledning efter § 11.3 og § 52, terapeuter som varetager § 11.7 indsatser, samt to døgn tilbud og et aflastningstilbud. Samlet leverer vi indsatser til børn og unge med betydelige og varige fysiske eller psykiske funktionsnedsættelser i alderen 0-18 år.

Vores overordnede ambition er at tilbyde et højt specialiseret tilbud med de mest optimale rammer for udvikling, personlig mestring og livskvalitet.

Vores fundament og mindset bygger derfor på diagnose specifik viden inden for autismespektrumsforstyrrelser, opmærksomhedsforstyrrelser, multiple handicaps, OCD, Tourette og komorbiditeter.

KRAP , neuro, og Low arousel tilgang, samt et organisatorisk medlemskab som stræber mod et stærkt ”vi” i løsningen af kerneopgaven på alle niveauer i organisationen.

Du skal derfor være drevet af et højt fagligt niveau som understøtter forudsætningen for at medarbejdernes kan arbejde ud fra vores

Du skal derfor understøtte medarbejderens forudsætninger for at lykkes med kerneopgaven indenfor det specialiserede børne-unge område gennem en nærværende, ressourceorienteret og anerkendende ledelsestilgang, og er du kontinuerligt drevet af at finde de bedst mulige løsninger i forhold til ressourceanvendelse og optimering af arbejdsvilkår.

Vi har en engageret og kompetent medarbejdergruppe, men mangler to afdelingsledere som sammen med den respektive ledergruppe, skal understøtte det daglige arbejde i organisationen og den rivende udvikling, vi står midt i.

Jobbet
Vi er en organisation i forandring og er på nuværende tidspunkt påbegyndt en gentænkning af det organisatoriske samt ledelsesmæssige set up. Det er en vej, som lægges, imens vi går den, og du skal derfor være drevet af lyst til at kunne se det meningsgivende i at være en aktiv aktør i en sådan udviklingsrejse, hvor vi i et ledelsesfællesskab sammen med vores dygtige medarbejdere skal videreudvikle det fremtidige tilbud.

Som afdelingsleder er du udover at være en vigtig aktør i den fremtidige bevægelse, ligeledes ansvarlig for en afdeling, som du skal sikre har dit fornødne ledelsesmæssige fokus således, at både børn og unge samt medarbejdere oplever at have en meningsfuld og udviklende hverdag.
Du vil altså have direkte personaleledelse og dermed ansvar for at understøtte et godt arbejdsmiljø i samarbejde med medarbejderne og arbejdsmiljørepræsentanten.

Du vil ligeledes skulle koordinere vagtplaner i samarbejde med en vagtplanlægger, og har det overordnede ansvar for, at der udarbejdes handleplaner, følges op på handleplansmålene samt at der afholdes statussamtaler med myndighed og forældre. Herudover har du den generelle kontakt til pårørende og eksterne samarbejdspartnere såsom psykolog, skoletilbud, myndighed mv.

Arbejdstid
Vi tilstræber en gennemsnitlig arbejdsuge på 37 timer, og arbejdstiden vil fortrinsvis være i dagtimerne, men da vi er et døgntilbud, vil arbejde i aften- og weekendtimer også kunne forekomme. Herudover vil man blive en del af bagvagtsrullet på det specialiserede børn og unge område.

Vi har et godt ledelsesmæssigt arbejdsmiljø, og vi bakker op om hinandens afdelinger, både i hinandens fravær, men også med daglig kollegial sparring. Derudover har vi bagvagtsrul i weekenderne som betyder, at vi ”kun” skal stå til rådighed for telefonisk kontakt hver 3. weekend.

Da du får ansvaret for at sikre børnenes og de unges udvikling og trivsel ved at lede gennem medarbejderne, vil vi rigtig gerne, at du lærer medarbejdere samt børnene og de unge at kende, og at du er med til at opbygge en god kultur. Derfor er det en forudsætning, at du også planlægger nogle timer som en del af normeringen.

Du matcher hvis

  • Du er pædagogisk eller sundhedsfaglig uddannet og har erfaring med ledelse af botilbud, gerne kombineret med diplom i ledelse eller anden ledelsesudviklingsforløb. Hvis du endnu ikke har erfaring fra Døgnområdet, er det også en kvalitet, at du er en ”fast learner”.
  • Du er en stærk personaleleder, der er tydelig og autentisk i din ledelsesstil og drives af udvikling, ressourceoptimering og tæt personaleledelse.
  • Du er systematisk og god til at prioritere og strukturere din tid.
  • Du kan se det som den fornemmeste opgave at sikre medarbejdernes psykologiske tryghed gennem en daglig, nærværende, anerkendende og ressourceorienteret tilgang mod styrkelse af deres handlekompetencer.
  • Du er kendt for dit engagement og loyalitet og kan skabe følgeskab blandt medarbejderne.
  • Du motiveres af at sikre den faglige udvikling, herunder at arbejde med transfer og meningsskabelse således, at medarbejdernes iboende faglige kompetencer implementeres i den daglige pædagogiske praksis og ligeledes systematisk anvendes på p-møder og i sparringssammenhæng, så der er en rød tråd mellem de strategiske overvejelser og den praksis, vi har.
  • Du kan lide en direkte, hjælpsom og humørfyldt ledelsesform i lederteamet. Vi værner om hinandens arbejdsmiljø og forudsætninger for at lykkes, og vi tilstræber et strategisk blik, hvor vi står på skuldrene af det eksisterende, men samtidig tilstræber en refleksion og udvikling og løbende gør op med opgaver, som ikke længere understøtter løsningen af kerneopgaven.
  • Kan lide at indgå konstruktivt og ligeværdigt med pårørende og med tilbuddets øvrige samarbejdspartnere.

Yderligere oplysninger
For yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte Tilbudsleder Trine Johansen eller viceleder Ea Larsen på mail:
trine.johansen@randers.dk eller ea.larsen@randers.dk

Anfør dine spørgsmål og evt. dit telefonnummer i mailen, så vil du blive kontaktet hurtigst muligt.

Vi afholder ansættelsessamtaler onsdag den 30. august 2023.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning vedlagt uddannelsespapirer samt øvrige relevante bilag senest mandag den 23. august via Randers Kommunes hjemmeside.

Stillingerne er til besættelse hurtigst muligt.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Randers Kommune, Støvringgårdvej 43, 8930 Randers NØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.randers.dk/job/ledige-job-i-randers-kommune/112853

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5882146

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook