Er du en løsningsorienteret og kvalitetsbevidst advokat/ jurist, som brænder for at løse juridiske problemstillinger i forhold til borgere og virksomheder? Trives du med at arbejde selvstændigt i en travl hverdag, og har du mod på at behandle klagesager? Så er du måske den fagligt stærke advokat/jurist, vi søger til vores Klageenhed i Gældsstyrelsen.
Vores enhed - Klageenheden
I klagebehandlingsenheden arbejder vi med mange typer klagesager og aktindsigtssager. Sagerne behandles dels ud fra en administrativ gennemgang og dels ved retlige skridt. Som vores nye kollega vil du primært sidde med sager, der repræsenteres ved retterne i Midtjylland, og du må derfor forvente rejseaktivitet også til andre retskredse. Derudover arbejder vi i kontoret med andre klagetyper og påtager os undervisningsopgaver internt i Gældsstyrelsen.
Behandling af klagesager
Som vores advokat eller jurist kommer du til arbejde med klagebehandling inden for inddrivelsesområdet, hvor dit arbejde vil være retssagsførelse og anden administrativ klagebehandling.
Dine arbejdsopgaver bliver bl.a.:
- At føre sager i Fogedretten over udlægssager og sager vedr. parkering- og kontrolafgifter
- At være medansvarlig for kæresager
- Udarbejde udtalelser til den administrative rekursmyndighed
- Besvare komplekse klager fra borgere og virksomheder
- Sparring om juridiske problemstillinger med dine kollegaer samt undervisning i inddrivelsesret og forvaltningsret til dine kollegaer i Gældsstyrelsen.
Du har en relevant juridisk uddannelsesbaggrund på kandidatniveau som cand.jur., gerne kombineret med rettergangserfaring og evt. efteruddannelse som advokat. Det er en fordel, at du har en god juridisk forståelse og erfaring med civilprocessen eller fogedprocessen. Derudover er det en bonus, hvis du har arbejdet med sagsbehandling inden for forvaltningsret, inddrivelsesret og obligationsret.
Derudover forestiller vi os, at du kan kommunikere professionelt og klart både skriftligt og mundtligt. Da vi arbejder med mennesker, som ofte står i en økonomisk svær situation, er det vigtigt, at du formår at etablere og fastholde en konstruktiv dialog baseret på gensidig tillid og forståelse. Du skal derudover trives med at have et tempofuldt arbejde og være indstillet på, at arbejdsdagen er uforudsigelig.
Stejl læringskurve med ordentlig onboarding og opfølgning
Vi klæder dig naturligvis på til opgaverne. Du bliver derfor introduceret til Gældsstyrelsen, din kommende enhed og får om nødvendigt en introduktion i den gældende lovgivning mv. For at sikre det bedste afsæt for vores fremtidige samarbejde.
Gældsstyrelsen tilbyder derudover:
- Gode arbejdsvilkår med selvstændig arbejdstilrettelæggelse
- Opgaver med et stort ansvar
- Et godt juridisk fagligt og socialt miljø
- Gode udviklingsmuligheder i form af relevant uddannelse og kurser.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 17. september 2025. Første runde virtuelle samtaler afholdes løbende. Anden runde samtale afholdes den 25. september i Randers. Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet.
Tiltrædelse pr. 1. november 2025
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Helle Gudmann på telefon 72 38 89 62.
Forud for ansættelse indhenter vi referencer, straffeattest samt foretager restancetjek for så vidt angår restancer til det offentlige.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC). For den rette kandidat kan indplacering ske som chefkonsulent. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Toldbodgade 3, 8900 Randers.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Randers Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Randers, Toldbodgade, 8900 Randers
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-09-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/91efc3ad-5f4b-4676-b6cf-88c153b7f5da