Sagsbehandling og kontrol – formuer og investeringer i udlandet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Får du energi af faglige udfordringer og komplekse problemstillinger? Har du både juridisk forståelse og god talforståelse? Så er det måske dig, der skal med på holdet i vores enhed i Randers.

Skat er ikke enkelt – især ikke på tværs af landegrænser
I enheden Formue og Investeringer / Investering udland har vi ansvaret for at der sker korrekt beskatning af borgere, der har formuer eller investeringer i udlandet. Vi har ansvaret for et kontrolprojekt, hvis formål er at kontrollere, at der er sket korrekt beskatning af finansiel indkomst mv. fra udlandet. Det gør vi på baggrund af data modtaget fra udlandet. Vi laver også sagsbehandling vedrørende borgere, der fraflytter Danmark og bliver omfattet af særlige regler om fraflytterbeskatning.

Din konkrete opgave vil være at sikre, at borgere med udlandsforhold bliver beskattet korrekt. Det kan fx dreje sig om borgere, der har værdipapirer i et udenlandsk depot eller har en bankkonto i udlandet. Du kommer derfor til at arbejde indenfor et felt med komplekse regler, herunder dobbeltbeskatningsaftaler i kombination med værdipapirbeskatningsområdet. Beskatning af værdipapirer er et område i konstant forandring, da der løbende udvikles og udbydes nye typer investeringsprodukter. Blandt andet derfor er vores opgavefelt så spændende.

Mette, der blev ansat i enheden for et par år siden, beskriver opgaven og enheden således: ”Her i enheden fylder både jura og tal meget. Vi skal sætte os ind i kompleks lovgivning, og på baggrund af den dokumentation, vi modtager, skal vi kontrollere, om der er selvangivet rigtigt. Vi skal sikre, at ingen betaler hverken for meget eller for lidt i skat. Du bliver mødt af en rigtig positiv stemning, når du træder ind på kontoret, og du vil opleve, at der altid vil være en kollega til at hjælpe dig”.

Dine faglige og personlige kompetencer
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse som fx skatterevisor, diplom i Skat, cand.merc.aud., cand.merc.jur., cand.jur. eller professionsbachelor i Skat. Det er en fordel, hvis du har nogle års relevant erhvervserfaring. Du kan dog også være nyuddannet med interesse for skatteretten og lyst til at udvikle dine juridiske, revisions- og regnskabsmæssige kompetencer.

For at lykkes i stillingen skal du være god til tal og til at skabe overblik over en stor mængde dokumenter. Du skal bruge dine gode evner til at planlægge og strukturere, så du får prioriteret dine opgaver og sikret en opgaveløsning, hvor kvalitet og effektivitet går hånd i hånd.

I vores sagsbehandling har vi kontakt med borgere både telefonisk og på mail/brev. Jobbet forudsætter derfor, at du er god til at formulere dig både mundtligt og på skrift, da god sagsbehandling kræver, at du udtrykker dig enkelt og klart selvom emnet kan være tungt og komplekst.

Du skal desuden kunne relatere til disse punkter:

  • God juridisk forståelse
  • Evne til at sætte dig ind i komplekse problemstillinger
  • Beslutningsdygtig og med en løsningsorienteret tilgang til dine opgaver
  • Bidrager til og trives i et miljø, hvor faglig sparring og videndeling vægtes højt
Vi har fokus på hele tiden at optimere vores sagsgange for at sikre så effektiv en sagsbehandling som muligt. Det betyder, at vi har brug for medarbejdere, der er gode til at spotte udviklingsmuligheder, sætte initiativerne i gang og følge dem til dørs. Har du erfaring i at anvende Business Objects, Excel, Power BI eller Power Automate vil det derfor være et stort plus.

Gode kolleger og fleksible arbejdsforhold
Du kan se frem til at blive en del af en spændende arbejdsplads, hvor du sammen med dygtige og engagerede kolleger bidrager direkte ind i Skatteforvaltningens primære opgave, som er finansiering af det danske velfærdssamfund.

Vi sætter pris på godt samarbejde, godt arbejdsmiljø og en åben og uformel omgangstone. Opgaverne er fagligt udfordrende, og der er gode muligheder for fleksibel tilrettelæggelse af opgaverne og arbejdstiden i dialog med din leder. Vi tilbyder derudover et godt og trygt oplæringsmiljø, hvor du sammen med gode kolleger kommer godt i gang med dine opgaver.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 4. januar 2024.

Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Helle Mulvad på telefon 72 37 26 93. Læg eventuelt en besked på telefonsvarer, så bliver du kontaktet.

Samtaler forventes afholdt 10. januar 2024, og der kan forventes at indgå en personligheds- og logisk analyse som en del af rekrutteringsprocessen.

Tiltrædelse per. 1 marts 2024 eller snarest muligt.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Toldbodgade 3, 8900 Randers.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Randers, Toldbodgade, 8900 Randers C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5958292

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook