Sagsbehandlere med et digitalt mindset til udlandsbeskatning

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Motiveres du af faglige udfordringer, hvor du udvikler dine kompetencer i takt med, at du lærer opgaverne indenfor udlandsbeskatning at kende? Trives du med stor variation i arbejdsopgaverne, hvor vi har borgeren i fokus? Så er det måske dig, der skal være vores nye kollega.

Skat er ikke enkelt – især ikke på tværs af landegrænser
I afdelingen Udland har vi ansvaret for beskatning af borgere med udlandsforhold, dvs. både udenlandske borgere, der kommer til landet for at arbejde samt danske borgere med indkomst fra udlandet. Vi gør det komplekse let forståeligt for borgerne via kompetent sagsbehandling, vejledning og kommunikation.

Da vi løbende arbejder på både at optimere og automatisere vores manuelle processer, er det også vigtigt, at du har et digitalt mindset og er positivt indstillet overfor digitaliseringsdagsordenen.

Alsidige opgaver
Du vil få en hverdag, hvor opgaverne vil variere over tid. Dine opgaver kan fx være:

  • Besvarelse af anmodninger om tildeling af skattepersonnummer og forskudsregistrering
  • Besvarelse af anmodninger om ordinær eller ekstraordinær genoptagelse
  • Besvarelse af anmodninger om skattefritagelse
  • Besvarelse af øvrige skriftlige henvendelser fra borgerne
  • Sagsbehandling for at sikre korrekte årsopgørelser til borgerne
Du vil veksle mellem at deltage i sæsonbetonede opgaver sammen med en stor del af medarbejderne i Udland og specialopgaver, som løses af en mindre kreds af medarbejdere. Du vil derfor få en bred kontaktflade både internt og eksternt.

Faglig, struktureret og samarbejdsvillig
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse som fx skatterevisor, diplom i Skat, cand.merc.aud., cand.merc.jur., cand.jur. eller professionsbachelor i Skat. Det er en fordel, hvis du har nogle års relevant erhvervserfaring. Du kan dog også være nyuddannet med interesse for skatteretten og lyst til at udvikle dine kompetencer.

Med dine gode evner til at planlægge og strukturere skal du kunne prioritere dine opgaver og sikre en opgaveløsning, hvor kvalitet og effektivitet går hånd i hånd, så sagerne bliver behandlet korrekt og rettidigt. Du har god juridisk forståelse og evner at sætte dig ind i forskelligartede problemstillinger. Samtidig har du øje for at udvikle vores nuværende metoder.

Du er beslutningsdygtig og serviceminded og har gode kommunikative evner, så du sikrer, at borgerne får en positiv oplevelse, når de kontakter os. Du har gode sprogkundskaber i engelsk både mundtligt og skriftligt. Du bidrager til og trives i et miljø, hvor gode samarbejdsevner, faglig sparring og videndeling vægtes højt.

Opgaverne i Udland er mange, og vi har et fælles ansvar for at nå i mål med de forskellige opgaver. Det kræver medarbejdere, der hurtigt kan sætte sig ind i nye opgaver og evner at kunne flytte sig fra opgave til opgave. Du skal derfor kunne trives med varierende opgaver.

Om Udland
Du kan se frem til at blive en del af en spændende arbejdsplads, hvor du sammen med gode og engagerede kollegaer får medansvar for behandling af udlandssager.

Vi sætter pris på godt samarbejde, godt arbejdsmiljø og en åben og uformel omgangstone. Opgaverne er fagligt udfordrende, og der er gode muligheder for fleksibel tilrettelæggelse af opgaverne i dialog med din leder. Desuden tilbyder vi relevante kurser/uddannelse inden for udlandsområdet samt sparring med erfarne kollegaer.

Vi har en ambitiøs proces- og digitaliseringsdagsorden. Procesoptimering handler om at identificere, analysere og forbedre arbejdsgange for at opnå effektivitet og øge produktiviteten. Digitalisering spiller en central rolle i denne proces, da den muliggør automatisering, dataindsamling og analyse. Et digitalt mindset er derfor afgørende for at fremme innovation og sikre Udland forbliver en relevant samarbejdspartner for vores interessenter i fremtiden.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV og eksamensbeviser via linket ”Søg stillingen” senest mandag den 7. januar 2024.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder for Udland 1 Morten W. Just, tlf. 72 37 75 42.

Første samtalerunde forventes afholdt den 10. januar 2024. I rekrutteringsprocessen kan der indgå en personlighedsanalyse og logisk test samt anden samtalerunde, der vil blive afholdt den 17. januar 2024.

Tiltrædelse 1. marts 2024 eller hurtigst muligt derefter.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Toldbodgade 3, 8900 Randers C.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Randers, Toldbodgade, 8900 Randers C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5959376

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook